Proseduuri on perustettu aikanaan ajatukselle ”asiakkaalle asiakkaan näköisiä ratkaisuja.” Tästä on jo kakskytvuotta. 2000-luvun alkupuolella kaiken maailman web-ratkaisut, intra/etranetit olivat kova juttu. Niitä tuli kyhättyä niin pienille kuin isoille firmoille. Molemmissa haasteet olivat aika samat – helpota yrityksen sisäisiä prosesseja sujuvalla tiedon vaihdolla, ja helppo kanava maksavalle asiakkaalle tehdä ostoksia. Tämä oli siis aikana, jolloin verkkokaupat olivat vasta tulossa ja älypuhelimet olivat vasta tulossa. Ei siis mitään hajua hienoista mobiiliapeista ja tiedon tulvasta, joka nykypäivänä puskee joka tuutista.
Tuolloin jo intohimomme oli tehdä loistavia ERP-ratkaisuja suomalaisille teollisuusyritysasiakkaillemme. Teimmekin paljon erilaisia ERP-ratkaisuja ja todella paljon erilaisia liittymiä. Näiden liittymien tarkoitus oli tietenkin helpottaa yrityksen prosessien sujuvuutta. Datan määrähän kasvaa koko ajan, kun kehitetään automatiikkaa ja erilaiset systeemit keräävät tietoa. Digitalisaatio, automaatio ja uudet teknologiat ovatkin nykyään tapetilla. Varmasti jokaisessa yrityksessä mietitäänkin optimia johtamisjärjestelmää. Senhän pitää pohjautua koko organisaation tekemiseen ja sitä tukeviin mittareihin ja lopulta yrityksen strategiaan. Kaikki myyntiorganisaatiot tietävät myyntiputken ja kuinka tärkeää on mitata jokaisen myyjän aktiivisuutta liidistä kauppaan. Sama pätee tietenkin muuhunkin tekemiseen esimerkiksi, kun toimiala on teollisuus, kaupan ala ja logistiikka. Miten siis mitata ja tuottaa organisaatiolle tuiki tärkeää dataa buustaamaan yrityksen menestystä omalla toimialalla?
Aina keskiössä asiakkaan ratkaisu
Oletko ikinä törmännyt siihen, että yrityksessä on käytössä ihan loistava toiminnanohjausjärjestelmä, mutta sitä ei voi muuttaa mitenkään? Tulosteet ovat ihan jees, mutta kun busineksen kannalta olis järkevää saada eri tilausvahvistus asiakaskohtaisille tilauksille ja bulkkituotteiden verkkokauppatilauksille, niin sihen käytössä oleva ERP ei sukkelasti taivu. Soitat siitä sitten asiakastukeen ja juuri aloittanut tukikonsultti kertoo reippaasti – Kuinka voin auttaa. Kerrot sitten toiveesi ja odotat into piukeena, että saadaan mahtava kehitysidea työnalle. Tukikonsultti sitten kertoo, että emme tee asiakaskohtaisia muutoksia tai että valitettavasti tietokantaan ei saa avointa pääsyä. Niin sanottu lukittu järjestelmä. Sehän on tietysti loistava sitä myyvälle yritykselle, mutta aika huono asiakkaalle. Miksi siis Proseduuri?
Meillä on asiantuntijat, joille asiakkaan ratkaisu on keskiössä – aina. Työntekijöillämme on kokemusta joko asiakkaanpuolella ERPin kanssa toimimisesta tai vastaavien ratkaisujen toimittamisesta. Itse aloitin tosiaan vuonna 2000 erppihommat ja olen itse melkeinpä juniori näissä jutuissa meillä. Soittamalla tai meilaamalla, nämä samat asiantuntijat vastaavat.
Proseduurin tarjoama pilviratkaisu
Miten sitten mitata oikeita asioita, jotka tukevat johtamisjärjestelmää. Jokaisessa yrityksessä tärkeä tekeminen on hieman erilaista, riippuen yrityksen toimialasta, tavoitteista, vastuullisuusperiaatteista ja omistuspohjastakin? Mittaaminen perustuu tiedon tallentamiseen ja sen esittämiseen oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Proseduurin pilviratkaisu mahdollistaa tiedon tallentamisen juuri haluamastasi prosessista ja tuo sen sitten näyttävästi esille tiimin tai johdon dashboardille tai raporttinauhalle. Teemme siis asiakkaan näköisiä tietojärjestelmä ratkaisuja. Sellaisia, jotka sopivat juuri teille.
Asiakkaan tekemiseen keskittyminen ilman turhia kikkailuja
Oletko ikinä törmännyt siihen, että it-kaveri kertoo hienoista ominaisuuksista ja monimutkaisista prosesseista? Sitten kun painat täältä, lisäät nuo tiedot ja ajat nämä kolme raporttia, niin voila – homma on hoidossa. No jos ollaan ihan rehellisiä, niin tottakai meilläkin käy joskus näin. Joskus sitä innostuu jostain hienosta jutusta, joka on tullut tehtyä asiakkaalle. Liittymät ovat hyviä esimerkkejä tästä. Puheissa saattaa vilahtaa termit REST API, JSON (JavaScript Object Notation) ja kaikkea mahdollista tekniikkaan liittyvää. Mutta lopputulos on kaunista, kun keskitymme asiakkaan tekemiseen. Verkkokaupan tilaus näkyy heti varaston keräilylistalla (näytöllä), toimisto näkee reaaliajassa, kun varasto toimittaa ja lähetteet syntyvät, laskut lähtevät nätisti maailmalle. Ei turhia napin painalluksia. Yksinkertaista ja helppoa toimintaa. Asiakas oikein erikseen ihmetteli, että ei etukäteen ymmärtänyt, kuinka hienosti homma voisi toimia.
Proseduurin upea asiantuntijatiimi tarjoaa asiakkaalle asiakkaan näköisiä ratkaisuja, jotka tukevat asiakasyrityksemme johtamisjärjestelmää niin tiedon keräämisessä kuin visualisoinnissa. Käytämme itse omia työkalujamme ja olemme toteuttaneet ratkaisuja monelle eri toimialalle. Meidän kanssamme et tule pettymään osaamiseemme ja sitoutumiseemme asioiden ratkaisemiselle. Olemme luotettava yhteistyökumppani, jolla on oivallinen toimialatuntemus.
Teksti: Sampo Karjalainen, Satu Kataja
Kuva: Sampo Karjalainen
Proseduuri Oy tarjoaa yrityksen johdolle asiantuntijapalveluita ja työkaluja tietojärjestelmien hyödyntämisessä liiketoiminnan kehittämiseksi. Proseduurin tiimi tietää parhaat keinot tietojärjestelmien hyödyntämiseen vuosikymmenten kokemuksella. Proseduuri Oy:n toimipisteet ovat Tampereella ja Helsingissä. Henkilökunta on motivoitunutta ja pätevää. Asiantuntijoilla on kattavaa kokemus eri toimialoilta sekä intohimo auttaa ja palvella asiakkaita joustavasti asiakkaan tarpeet ja toiveet kuunnellen.